YOUTUBE FB Instagram

Fysiologin vastaanotolla eväitä jaksamiseen sekä suorituskykyyn

Liikuntafysiologin vastaanotolla läpi käydään asiakkaan päivittäiseen kuormitukseen, yleisesti liikkumiseen ja liikkumattomuuteen, fyysiseen kuntoon ja jaksamiseen liittyviä tekijöitä. Onko jaksamisessasi haasteita arjessa? Väsytkö aiempaa nopeammin liikkuessasi? Sairasteletko tavallista enemmän? Eikö kunto kohene? Nämä ovat yleisiä syitä hakeutua fysiologin vastaanotolle.

Asiantuntijan ohjeiden ja mahdollisten lisätutkimusten avulla on mahdollisuus tarkasti selvittää asiakkaan terveyttä, suorituskykyä, kuormittuneisuutta, immuunijärjestelmän tilaa ja näihin vaikuttavia tekijöitä.

Vastaanoton aikana läpi käydään haastattelun ja tutkimusten myötä asiakkaan kehon sen hetkistä tilannetta. Olipa tavoitteesi sitten aktivoitua liikkumaan, pudottaa mahdollisesti painoasi, parantaa suorituskykyäsi tai toipua ylikuntotilasta tai sairastelukierteestä, on liikuntafysiologin kokonaisvaltainen vastaanotto avain muutokseen. Anna ammatilaisen auttaa, tuhansien tyytyväisten potilaiden kokemuksella.

Optimoitu harjoittelu

Kaiken harjoittelun tavoitteena on terveyden edistäminen ja suorituskyvyn parantuminen. Kehittymisen mahdollistaa tasapaino itse harjoittelun, levon ja ravinnon välillä. Kehittyminen, superkompensaatio, voi tapahtua vain optimaalisen harjoittelun ja sitä seuraavan riittävän palautumisen kautta. Kuinka sinä palaudut?

Useimpien huippu-urheilijoiden ja kuntourheilijoiden suurimpana haasteena on epätasapainoinen harjoittelu, jossa ravitsemukselliset asiat ja riittämätön lepo lisäävät loukkaantumisriskiä ja aiheuttavat pahimmillaan ylikunto- tai uupumustilan. Vain ani harva urheilija on tietoinen omaan vitaliteettiin vaikuttavista tekijöistä, kuten solupuolustuksesta eli vitamiini- ja mineraalitasoista sekä rasva- ja aminohappoprofiilista.

Merkityksellistä on ymmärtää, että vitaliteettimme määrittelee pitkälti sen, saammeko liikkua tai harjoitella terveenä ja hyvävoimaisena vai sairaana. Urheilijalle on lisäksi merkityksellistä tietää ja ymmärtää oman hormonijärjestelmänsä tilanne ja sen vaikutus terveyteen sekä suorituskykyyn. Epätasapinoinen hormonijärjestelmän tila kuormittaa sydänterveyttämme.

Vammojen jälkeinen kuntoutus

Kuntoutuminen tapaturmista, liikuntavammoista on usein pitkällinen, aikaa vievä, kivuliaskin prosessi. Kehon optimaalinen vitaliteetti nopeuttaa kaikkea kehon kuntoutumista.

Hermoston normaali, tasapainoinen tila yhdistettynä kohdennettuihin harjoitteisiin mahdollistaa optimaalisen toipumisen. Vastaanotollamme räätälöimme asiakkaillemme yksilöllisen suunnitelman, jota tarvittaessa toteutamme moniammatillisesti eri asiantuntijoiden kanssa.