YOUTUBE FB Instagram

Rentoutusvalmennus

Kaipaatko rentoutumisen ja palautumisen työkaluja arkeesi, ohjausta rentoutukseen ja rentouttavaan hengitykseen? Rentoutumisella on tutkitusti monia positiivisia vaikutuksia psyykkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin. Rentoutuminen mm. vähentää stressihormoni kortisolin eritystä, laskee verenpainetta, sydämen sykettä, poistaa lihasjännitystä ja parantaa ruuansulatuksen toimintaa.

Rentoutumisen vaikutukset näkyvät esimerkiksi keskittymiskyvyn paranemisena, parempana unenlaatuna, kiputuntemusten vähentymisenä, oppimiskyvyn- ja omaksumiskyvyn paranemisena ja, arjen kireyden vähenemisenä. Kuormittavassa elämäntilanteessa muutoksille on annettava aikaa. Säännöllisellä harjoittelulla saadaan hyviä tuloksia.

Rentoutusvalmennuksessa ohjaan rentoutumista puheen avulla. Ensimmäiselle käyntikerralle varataan aikaa 1,5h. Käymme aluksi läpi tilannettasi ratkaisukeskeisen haastattelun avulla. Kartoitan tilannettasi, mitä tavoitteita ja toiveita sinulla on valmennuksesta. Tämän jälkeen teen sinulle yksilöllisesti tehtävän rentoutuksen tilanteeseesi sopien ja valitsemme sinulle sopivat rentoutusmenetelmät.

Rentoutusvalmennuksessa voidaan käyttää suggestiivista rentoutumista, mielikuvaharjoittelua ja positiivista psykologiaa vahvistamaan terveyttä, hyvinvointia, suorituskykyä ja yleistä elämänlaatua. Rentoutus toteutetaan mielikuvien, erilaisten vahvistavien ja myönteisten mielikuvien, kehollisen rentoutuksen ja mahdollisesti myös taustamusiikin avulla. Rentoutusharjoituksia on hyvä tehdä säännöllisesti, joten tunnin jatkokäyntejä voidaan toteuttaa tarpeesi mukaan sopivin väliajoin. Rentoutusharjoituksen jälkeen varaamme vielä aikaa keskustelulle.

Varaa aika rentoutusvalmennukseen: